Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka?

Wizytówka jak nazwa wskazuje, jest bardzo ważna dla budowania wizerunku jej właściciela. Trudno prowadzić jakikolwiek interes i obejść się bez wizytówki. Ten mały kawałek papieru (najczęściej) to nie tylko nasze imię, nazwisko, adres i telefon, ale mała forma autoprezentacji, To wygląd naszej wizytówki wpłynie na pierwsze wrażenie, jakie wywołamy na naszym kliencie lub kontrahencie, dlatego każdy jej element jest bardzo ważny.

Standardowa wizytówka jest wykonana z dość sztywnego papieru. Może być gładki, ozdobny lub satynowany i mieć właściwie dowolny kolor. Czasem jednak warto w firmie świadczącej usługi poligraficzne i introligatorskie zamówić wizytówkę z innego materiału, najlepiej takiego, który wiąże się jakoś z naszą branżą, np.

drewna, metalu, plastiku, gumy itd. Taka nietypowa wizytówka na pewno przykuje uwagę i sprawi, że zostaniemy zapamiętani. Pod uwagę należy wziąć także kolorystykę – wizytówka nie powinna być zbyt kolorowa (chyba, że wielobarwność jest istotą Twojej branży) oraz odpowiednią czcionkę (również dostosowaną stylem do rodzaju działalności).

W wyglądzie wizytówki ważna jest też ilość informacji, jaką na niej umieścimy. Nie powinno ich być zbyt dużo, ale też nie pozostawiać wątpliwości, jaką profesją się zajmujemy. W wyborze najlepszej formy wizytówki z pewnością pomogą nam specjaliści z firmy poligraficzno-introligatorskiej.